بهترین روش برای نصب کفپوش عایق برق

فهرست مطالب

هر چند نحوه نصب کفپوش عایق برق با توجه به شرایط کاری می‌تواند متفاوت باشد، اما اغلب به یک شیوه و طی انجام دستورالعملی مشخص، نصب کفپوش عایق انجام می‌شود. برای اینکه بدانید کفپوش برق چگونه و با رعایت چه نکاتی نصب می‌شود، تا انتها همراهمان بمانید.

اول اینکه در نظر داشته باشید برای نصب کفپوش، حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. زیرا کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند منجر به ضررهای جبران ناپذیری بشود. کاربرد این وسیله، همانطور که از نامش پیداست، برای قطع جریان برق در زیر پای شخص، از طریق زمین است. غالبا این کفپوش‌ها همانند یک فرش در روبروی تابلوی برق قرار می‌گیرند. برای اینکه بدانید ابعاد کفپوش عایق باید چه مقدار باشد، طبق نظر متخصصان مجموعه بهتر است طول و عرض کفپوش از هر سمت تابلو، ۳۰ سانتی متر بیشتر باشد. اینگونه اگر پای شخص به اندازه نیم قدم، خارج یا داخل محدوده تابلو قرار بگیرد، پای شخص همچنان در محدود امن قرار دارد. پس از اندازه‌گیری دقیق ابعاد کفپوش، نوبت به نصب آن می‌رسد.

ابعاد کفپوش عایق برق

لوازم مورد نیاز برای نصب کفپوش عایق برق

در نظر داشته باشید که برای نصب کفپوش عایق برق، نیاز به یکسری وسایل وجود دارد که به ترتیب عبارتند از:
• کفپوش عایق برق
• چسب کفپوش
• غلتک یا رولر
• لیسه
• جارو (جهت پاکسازی) 
همانطور که می‌دانید استفاده از وسایل با کیفیت، نتیجه کار شما را تا حد زیادی تغییر می‌دهد؛ بنابراین در هنگام تهیه اقلام به جنس و کیفیت آن‌ها توجه فرمایید.


🔸 فروشگاه ایمن صنعت آریا عرضه کننده انواع کفپوش عایق برق در بازار 🔸


مراحل نصب کفپوش عایق برق

برای اینکه بتوانید نصب کفپوش را به درستی انجام دهید، بهتر است از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

1. زیرسازی

مهم‌ترین مرحله قبل از نصب کفپوش، زیرسازی و اصلاح سطح زیرینی است که کفپوش بر روی آن نصب می‌شود. ابتدا باید سطح زیرین به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد و سطوح برجسته از طریق ساب زنی، اصلاح بشوند. در صورت وجود فرورفتگی، با پوشاندن آن به واسطه ملات همراه با چسب، سطح زیرین یکنواخت خواهد شد. از آنجایی که ضخامت کفپوش از ۲ میلی‌متر تا نهایتا ۶ میلی‌متر می‌رسد، در نتیجه وجود هرگونه ناهمواری می‌تواند باعث‌عدم یکپارچگی کفپوش بشود.

2. برشکاری

قبل از اینکه کفپوش برش داده شود، باید فضایی که قرار است بر روی آن نصب شود اندازه‌گیری شده و مطابق با آن برشکاری صورت بگیرد.

3. چسب زنی

پس از اتمام زیرسازی و برشکاری، نوبت به نصب کفپوش عایق برق روی سطح مدنظر می‌رسد. در این مرحله، سطح زیرین به خوبی باید تمیز گردد و به هنگام نصب، باید عاری از هر گونه خاک و مواد زائد باشد. تفاوتی ندارد که سطح زیرین از جنس کاشی، بتن، سرامیک یا موزائیک باشد، پس از مشخص‌سازی اندازه رول‌ها، چسب‌زنی بر روی این سطح انجام می‌شود. مقدار چسب اضافی از روی سطح جمع گشته و زمانی که تمام سطح به چشب آغشته شد، پشت کفپوش نیز مانند این روش چسب‌کاری می‌شود. جهت نصب کفپوش عایق برق، رول‌های چسب خورده را بر روی زمین قرار داده و با کمک فشار دست و غلتک، نصب آن‌ها انجام می‌شود. بهتر است هوای زیر کفپوش تخلیه شود تا از چسبندگی کامل کفپوش با سطح بتوان اطمینان حاصل کرد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

✴️ بهترین و با کیفیت ترین مدل های جعبه آتش نشانی را با بهترین قیمت بازار در ایمن صنعت آریا پیدا کنید! ✴️

👈 جعبه آتش نشانی 👉

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

4. جوشکاری

پس از اتمام نصب کفپوش عایق برق، صرفا برای جلوگیری از نشتی برق در محل رول‌های نصب شده و در محل اتصال رو رول کفپوش که در کنار یکدیگر نصب شده‌اند، شکاف بینشان با استفاده از الکترود و با کمک دستگاه حرارتی مخصوص جوشکاری پر می‌شود.

5. تقویت کفپوش‌های نصب شده

هم برای تقویت استحکام کفپوش‌ها و هم برای بهبود شکل ظاهری آن‌ها می‌توان از قرنیز جنس pvc استفاده کرد که موجب تقویت لبه‌های کفپوش می‌شود. همچنین جهت علامت‌گذاری یا خط کشی بر روی کفپوش می‌توان از پوشش‌های رزینی، رنگی یا هر نوع پوشش دیگری استفاده کرد.

نصب کفپوش عایق برق

موارد ضروری جهت نصب کفپوش عایق برق

اگر قرار است کفپوش را بر روی سطح فلزی نصب کنید، حتما زیرسازی و پوشش دهی آن را به دقت انجام دهید. این مراحل باید با دقت بسیار بیشتری انجام شوند. زیرا در صورت وجود هرگونه نقاط ناهمواری روی سطح، به هنگام پانچ شدن کفپوش به سطح زیرین، احتمال آسیب دیدن آن بسیار بالا خواهد بود. دقت داشته باشید که حتما کفپوش به صورت کاملا یکپارچه در مقابل تابلوی برق نصب گردد. به هیچ عنوان کفپوش دو تکه در مقابل تابلوی برق قرار ندهید.

در صورتی که ناچار به استفاده از کفپوش دو تکه بودید، با استفاده از این دو روش می‌توانید از بروز خطر جلوگیری کنید:
• پیوند دو تکه کفپوش با استفاده از سیم‌جوش جنس pvc
• اورلب‌سازی کفپوش به اندازه ۱۰ سانتی‌متر در محل اتصال
همچنین کمک گرفتن از نیروهای متخصص برای نصب کفپوش عایق برق را هرگز فراموش نکنید، زیرا می‌تواند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین روش برای نصب کفپوش عایق برق
فهرست مطالب
بستن
مقایسه