راهنمای خرید دستکش ضد برش

فهرست مطالب

مطالعه‌ی راهنمای خرید دستکش ضد برش به شما کمک می‌کند بهترین نوع دستکش را برای حفاظت از دستانتان و مطابق با نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. دستکش‌های ضد برش جزئی از لوازم ایمنی محسوب می‌شوند و در محیط‌هایی که افراد با لبه‌های تیز و برنده در تماس هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع دستکش‌ها در کارهایی مانند شیشه‌بری، باغبانی، قصابی، نجاری، تراشکاری، برش سنگ و تمام حرفه‌هایی که با سطوح تیز سروکار دارند، کاربرد دارد. این دستکش در دونوع فولادی و کف مواد تولید و عرضه می‌شود. نوع فولادی آن از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود و اغلب در کارهایی همچون قصابی و خیاطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع کف مواد از مقاومت کمتری نسبت به نوع فولادی برخوردار است و در کارهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فرد با تیغه‌ی برنده بدون ضربه و فشار زیاد سر و کار دارد. دستکش‌های ضد برش را می‌توان از موادی نظیر چرم، لاتکس و کتان ساخت. این دستکش‌ها باید علاوه بر خواص ضد برشی و سوراخ‌شدگی، از چسبندگی خوبی برخوردار باشند تا مانع از لغزش دست و بروز آسیب شوند. در محیط‌های کارگاهی که کارگران و کارمندان به صورت مستقیم با ماشین‌آلات و مواد اولیه خام سر و کار دارند استفاده از دستکش ایمنی ضد برش ضروری است.

راهنمای خرید دستکش ضد برش

انواع دستکش ضد برش

دستکش‌های ضد برش تحت استانداردهای مختلف طراحی و تولید می‌شود که انواع فراوانی دارد مانند:

۱. دستکش کولار

بهترین و محبوب‌ترین ماده یا الیاف برای ساخت دستکش‌های مقاوم در برابر برش، کولار است. یک الیاف مصنوعی که به دلیل ارائه سطوح بالای مقاومت برش شناخته شده است. این دستکش‌ها ساختار سبکی دارند که پوشیدن آن‌ها را راحت می‌کند و محافظت بیشتری دارد، همچنین از قویترین موادی است که پیدا می‌شود، به ازای هر واحد وزن، پنج برابر محکمتر از فولاد است. با مقاومت طبیعی در برابر شعله در محیط‌های آشپزخانه با دمای بالا نیز به خوبی کار می‌کند. همچنین در کارهای خودرو و جابجایی شیشه و آماده‌سازی غذا و سایر کاربردها هم استفاده می‌شود.

۲. دستکش Spectra

نوع دیگری از دستکش‌های مقاوم در برابر برش، دستکش‌های مبتنی بر فیبر Spectra است. این فیبر پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق‌العاده بالا است که می‌تواند مقاومت مناسب برش را حتی در محیط‌های مرطوب ارائه دهد. استحکام آن ۱۵ برابر بیشتر نسبت به فولاد می‌باشد. چگالی کمی دارد و روی آب شناور می‌ماند و در برابر رطوبت مقاوم‌تر است. سبک وزن است که کاربران هنگام پوشیدن آن راحتند. از کاربران در برابر مواد شیمیایی خشن و نورهای UV محافظت می‌کند. در برنامه‌های خدمات غذایی، رستوران‌ها و کارهای پردازش مواد غذایی به خوبی کار می‌کنند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

✴️ بهترین و با کیفیت ترین مدل های جعبه آتش نشانی را با بهترین قیمت بازار در ایمن صنعت آریا پیدا کنید! ✴️

👈 جعبه آتش نشانی 👉

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

۳. دستکش Dyneema

این نوع الیاف از مواد پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق‌العاده بالایی ساخته شده و به صورت الیاف چند رشته‌ای و ژل تابیده می‌شود. مقاومت برش واقعا زیادی دارد. این مدل دارای نوارهای فولاد مارپیچی است که سطح مقاومت برش دستکش را افزایش می‌دهد. این نوع دستکش بادوام و مقاوم است، در کارهای آماده‌سازی غذا مثل خرد کردن و برش دادن میوه‌ها، گوشت‌ها، پنیر و سبزیجات به خوبی کار می‌کند.

۴. دستکش توری فلزی 

این مدل، از مواد مشبک فولادی ضد زنگ ساخته شده است که در هم قفل شده‌اند. بیشتر این دستکش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی دوسویه باشند. این دستکش‌ها از دوام بالایی برخوردار هستند چون از طراحی ۱۰۰ درصد فولاد ضد زنگ خود بهره می‌برند. این دستکش‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که قادر به ایجاد مقاومت برش و سوراخ شدن هستند و از دست‌ها در برابر سوراخ شدن محافظت می‌کنند و معمولا در صنایعی به کار می‌رود که از ماشین‌آلات و ابزارهای برش واقعا تیز استفاده می‌شود.

انواع دستکش ضد برش

چرا باید از دستکش‌های مقاوم در برابر برش استفاده کنید؟

استفاده از دستکش‌های مقاوم در برابر برش برای جلوگیری از خطرات فیزیکی در محیط کار برای بسیاری از صنایع ضروری است، زیراعدم استفاده از آن می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را در هنگام کار با ابزارآلات و ماشین‌ها، جابجایی وسایل، فعالیت‌های مربوط به شیشه و فلز و… ایجاد کند. پوشیدن دستکش‌های مقاوم در برابر بریدگی، خصوصا وقتی در جایی کار می‌کنید که دستان شما در معرض خطر بریدگی و پارگی قرار دارند، بسیار مهم است. یکی از دلایل اهمیت دستکش‌های ضد برش این است خطر مواجه شدن با شایع‌ترین آسیب‌های کاری را کاهش می‌دهند. قرار گرفتن در یک محیط کاری خطرناک، می‌تواند شما را در برابر ایجاد ساییدگی و بریدگی آسیب‌پذیرتر کند.

این حوادث خاص می‌تواند منجر به کاهش ۳۰ درصدی بهره‌وری و زمان کار می‌شود. بعلاوه نزدیک به ۸۰ درصد صدمات را به دست کارگران وارد می‌کند. در اینجاست که دستکش ضد برش برای هر فردی لازم است و باعث محافظت دستان شما و کاملا ایمن می‌شوید. دستکش‌های ضد برش برای هر کاری به صورت منحصر به فرد طراحی و تولید می‌شود و در طراحی آن خطراتی که در محیط کار وجود دارد در نظر گرفته می‌شود. برای کارهایی که خطر کمتری دارند، نیاز به هزینه بیشتر و انتخاب دستکش با مقاومت بسیار بالا نیست ولی اگر کار شما خطر زیادی دارد، بایستی هزینه‌ی بیشتری را صرف کنید تا دستکشی با مقاومت بیشتر خریداری نمایید.

راهنمایی و نکات مورد نظر در انتخاب و خرید دستکش ضد برش

نخست به یاد داشته باشید که دستکش ضد برش به علت کار با وسایل تیز و برنده حتما باید از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد. از نکات دیگر در انتخاب دستکش ضد برش این است که علاوه بر ایمنی بالا، باید طراحی مناسب داشته باشد. طراحی دستکش با جنس مورد نظر باید به گونه‌ای باشد که تمرکز فرد را کاهش ندهد و موجب جلوگیری از کارایی استفاده کننده نشود. علاوه بر این دستکش خریداری شده باید بهترین تعادل را بین مقاومت برش، انعطاف‌پذیری و راحتی داشته باشد و برای کار در مشاغل گوناگون به شما کمک کند.

همچنین برای انتخاب و خرید دستکش ضد برش، سایز دست خود را مدنظر قرار داده و متناسب با آن گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. هنگام خرید دقت شود که دستکش مورد نظر از مواد مضر و سمی درست نشده باشد و با پوست بدن سازگار باشد و با دوام باشد، همچنین مقاومت سایشی و طول عمر مناسبی داشته و به سرعت کارایی خود را از دست ندهد. به خاطر داشته باشید که ارزش دستان شما بسیار بالا است، قابل شستشو بودن، عرق نکردن زیاد و راحتی کار با آن از دیگر خصوصیاتی است که به دلیل اهمیت این نوع دستکش از لحاظ حفظ سلامتی، بسیار حائز اهمیت است. دستکش ضد برش باید برای مدت طولانی دوام بیاورد تا نیازی به صرف زمان و هزینه برای خرید جایگزین‌های مکرر نداشته باشید.

 قیمت خرید نیز از دیگر عوامل موثر برای خرید خوب می‌باشد. بهره‌گیری از فروشگاه‌های معتبر و استفاده از مشاوره کارشناسان در این زمینه می‌تواند شما را راهنمایی کند. در همین راستا، ایمن صنعت آریا با چندین سال تجربه در زمینه فروش انواع تجهیزات ایمنی، دستکش ضد برش و… با قیمت‌های مقرون به صرفه فعالیت دارد و می‌تواند خدمات گسترده‌ای برای انتخاب و خرید لوازم ایمنی به شما ارائه دهد.

چگونه سایز مناسب دستکش ضد برش را انتخاب کنیم؟

باید به این نکته توجه کرد که یک دستکش مقاوم مخصوص هر چقدر هم که در برابر برش کیفیت خوبی داشته باشد، اگر اندازه دستان شما نباشد، نمی‌توانید بگویید که برای شما مفید است. اگر دستکش خیلی بزرگ باشد موجب خارج شدن و لیز خوردن از دستان می‌شود، در حالی که اگر دستکش کوچک باشد می‌تواند موقع پوشیدن ناراحت کننده و دردناک باشد. برای دانستن اندازه صحیح دستکش ضد برش، تحقیق کنید که آیا برند یا شرکتی که انتخاب کرده‌اید دارای نمودار اندازه است یا خیر. این مورد موجب می‌شود که اندازه‌ی مناسب به آسانی و سریع پیدا شود. مورد بعدی این است که دست خود را به دقت و درست اندازه‌گیری کنید و عدد بدست آمده را برای مطابقت صحیح اندازه‌گیری با نمودار اندازه استفاده نمایید.

سایز مناسب دستکش ضد برش

این کار را بوسیله‌ی یک متر نواری انجام دهید و متر را دور پهن‌ترین قسمت دست خود بپیچید. در این جور مواقع سعی کنید از کسی کمک بگیرید تا بتوانید به آسانی اندازه‌گیری را انجام دهید. عدد به دست آمده را به اینچ تبدیل کنید تا اندازه‌ی واقعی دستکش را نشان دهد. بعضی از مارک‌های مختلف اندازه‌هایی دارند که به صورت حروف هستند، با این حال اطلاعات کاملی نیز در مورد حروف وجود دارد. بیشتر مدل‌های دستکش به علت بافت کشی که دارند، امکان استفاده برای افراد با سایزهای مشابه را ایجاد می‌کنند اما با این حال، لازم است در هنگام خرید برای سایزهای کوچک همچون دست خانم‌ها یا سایزهای بزرگ مانند دو ایکس لارج، دقت لازم صورت می‌گیرد.

دستکش ضد برش را از کجا بخریم؟

یک جفت دستکش مقاوم در برابر برش که در حال حاضر در بازار موجود است می‌تواند به معنای تفاوت بین داشتن یک زمان ایمن و مفید در کار با یک زمان خطرناک در کار باشد. با مطالعه دقیق و تحقیق مناسب درباره‌ی فروشگاه مجهز خرید دستکش ضد برش می‌توانید بهترین و مقاوم‌ترین دستکش را انتخاب نمایید. دستکش‌های ضد برش از تجهیزات حفاظتی مهم و ضروری برای هر نوع کاری هستند که به صورت فراوانی در بین کسانی که تمایل دارند طرح‌های خود را انجام دهند گسترش یافته است. برای راهنمایی و خرید دستکش‌های ضد برش باید به یک فروشگاه صنعتی متخصص در لوازم حفاظت شخصی حرفه‌ای مراجعه کنید، تا کیفیت را برای شما ضمانت نماید.

سایت ایمن صنعت آریا اینجاست تا به نحو احسن نیاز شما به این دستکش هارا برطرف نموده و حدالامکان بالاترین کیفیت را برای شما فراهم نماید. در صورت خرید از فروشگاه‌های نامعتبراحتمال خرید دستکش ایمنی تقلبی افزایش می‌یابد و به دنبال آن کاهش ایمنی کار و سلامت فرد امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. برای تهیه دستکش‌های کمی ارزان‌تر، سلامت خود و کارگران و بقیه افراد را به خطر نیاندازید، چرا که در صورت وقوع حوادث باعث آسیب دیدگی فرد شده و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. سایت ایمن صنعت آریا کیفیت دستکش‌های ضد برش خود را تضمین می‌نماید و به صورت تخصصی در زمینه فروش تجهیزات ایمنی کار از جمله دستکش ضد برش فعالیت می‌کند.

تاریخ انتشار 1401/09/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای خرید دستکش ضد برش
فهرست مطالب
بستن
مقایسه