روش‌های تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی

فهرست مطالب

کفش ایمنی یکی از ملزومات اصلی قابل استفاده در محیط‌های کاری خطرناک است. از این‌رو این کفش بایستی طبق استانداردهای خاصی تولید شده باشد و از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد؛ تا بتواند وظیفه حفاظت از انگشتان پا و پاها را در محیط‌های پر از ریسک شغلی و کاری به خوبی ایفا نماید. لذا اصالت کفش‌های ایمنی اهمیت فوق‌العاده‌ایی پیدا می‌کند؛ زیرا کفش‌های غیر ایمن که به اسم کفش ایمنی فروخته می‌شوند ممکن است به جای ایمنی و حفاظت مطلوب مورد نظر؛ سلامتی پاها و کل بدن را نیز به خطر بیندازند. از همین‌رو استفاده از کفش‌های ایمنی در بعضی از مکان‌ها از جمله محیط‌های صنعتی بسیار ضرورت دارد و لازم الاجرا شده است؛ زیرا کفش‌های ایمنی از پاهای افراد در برابر خطراتی همچون برخورد با وسایل سنگین، تماس با اجسام تیزو برنده، سقوط و ضربه‌های ناشی از افتادن اجسام و حتی شوک الکتریکی محافظت می‌کنند. در این مقاله کوتاه سعی می‌کنیم روش‌های تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی را بررسی نماییم.

قیمت کفش ایمنی

راه‌های تشخیص کفش ایمنی اصل از انواع فیک و تقلبی

در این قسمت روش‌های تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی را بررسی می‌کنیم؛ در این خصوص لازم است چندین فاکتور مهم را در زمان خرید کفش ایمنی مد نظر داشته و چک نمایید که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

بررسی شماره شناسایی کفش در تارنمای شرکت

به خاطر داشته باشید مشخصات کفش‌های تولید شده همراه با تصاویر کفش در وبسایت‌های رسمی شرکت‌های سازنده همواره درج می‌شود. لذا در صورتی که کفش مورد نظرتان در وبسایت شرکت سازنده نباشد احتمال تقلبی بودن آن صد در صد است.

جعبه کفش

یکی دیگر از روش‌های تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی جعبه کفش است. جعبه کفش‌های ایمنی یکی از ابزارهای مهم بررسی کیفیت آن اعم از اصل بودن یا فیک بودن آن است. جعبه کفش در برندهای اصلی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است؛ بایستی حتما به رنگ سازمانی باشد و لوگوی شرکت سازنده و مشخصات آن بر روی جعبه درج شده باشد.

 

🔥 لوازم ایمنی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت بازار در ایمن صنعت آریا 🔥

برچسب مشخصات بر روی جعبه

برچسب مشخصات روی جعبه کفش‌های اصلی بایستی شامل تصویر کفش، مدل، رنگ، سایز کفش و شماره اختصاصی کفش باشد. همچنین بر روی جعبه‌های کفش اصلی بارکد محصول قرار داده شده است که قابلیت اسکن دارد. در صورت‌عدم تطابق برچسب با اسکن؛ آن محصول قطعا فیک و تقلبی است.

لوگوی شرکت به صورت حک شده بر روی زیره کفش

کمپانی‌های اصلی تولید کننده کفش‌های ایمنی؛ لوگوی شرکت خود یا برند سازنده خود را بر روی قسمت زیره کفش درج یا حک می‌کنند ولی کفش‌های ایمنی فیک فاقد این ویژگی هستند. لذا یکی از روش‌های تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی توجه به زیره کفش است.

برچسب مشخصات داخلی کفش یا برچسب روی زبانه کفش

بر روی زبانه کفش‌های ایمنی هم مشخصات کفش درج شده است که لازم است این مشخصات با مشخصات روی جعبه کفش‌های اصل همخوانی داشته باشد.

برند سازنده درج شده بر روی کفش

شرکت‌های سازنده کفش‌های ایمنی اصل؛ برند یا لوگوی خود را بر روی کفش‌ها درج می‌کنند. ممکن است محل درج برند هر قسمتی از کفش در نظر گرفته شده باشد که مختص آن کمپانی است که همواره به صورت یکسان در مورد همه کفش‌های خود از ابتدا رعایت می‌کند؛ مثلا بعضی از شرکتهای سازنده لوگوی خود را در دو قسمت کنار و بالای کفش درج می‌کنند.

تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی

کیفیت دوخت کفش

کیفیت دوخت در برندهای معتبر و اصلی جز شاخصه‌های اصالت، کیفیت و زیبایی کار آن‌ها محسوب می‌شود لذا نسبت به این موضوع کاملا دقت و نظارت بالایی انجام می‌دهند. در واقع وجود هر گونه ناهمواری در دوخت و ظاهر نامناسب وعدم ظرافت نشانه تقلبی بودن کفش است.

قیمت کفش ایمنی

و یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص کفش ایمنی اصل از تقلبی توجه به هزینه‌ایی است که باید برای آن پرداخت گردد. قطعا محصولاتی که به صورت اورجینال و اصل توسط شرکت‌های معتبر تولید می‌شوند به دلیل رعایت استانداردهای تولیدی و کیفیت قابل قبول از قیمت بالاتری برخوردار هستند. تولیدکنندگان فیک به دلیل استفاده از متریال‌های نامرغوب در ساخت محصولات؛ قیمت پایین‌تری را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. این تولیدکنندگان محصولات خود را برند اصلی ولی با قیمت بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسانند. لذا در صورت مواجه با یک قیمت پایین در یک کفش ایمنی با برند اصلی قطعا به فیک بودن آن شک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص کفش ایمنی اصل از انواع فیک و تقلبی
فهرست مطالب
بستن
مقایسه